سیستم دوربین مداربسته چیست و کاربرد آن کدام است؟

  1. خانه
  2. /
  3. سیستم نظارتی و حفاظتی
  4. /
  5. سیستم دوربین مداربسته چیست و کاربرد آن کدام است؟
سیستم دوربین مداربسته

سیستم دوربین مداربسته چیست؟

سیستم دوربین مداربسته یا CCTV، یک سیستم تلویزیونی است که در آن سیگنال‌ها به صورت عمومی توزیع نمی‌شوند، بلکه نظارت می‌شوند و عمدتاً برای اهداف نظارتی و امنیتی به کار برده می‌شود. همه عناصر از دوربین‌ها گرفته تا دستگاه‌های ضبط به‌طور مستقیم به هم متصل می‌شوند تا از پخش ویدیو از طریق امواج عمومی و مداربسته جلوگیری شود. (از زمان توسعه خود در سال 1942، دوربین مدار بسته دستخوش تغییرات شدیدی شده است)

در حالی که روزی روزگاری، این فناوری فقط برای مشاهده فیلم زنده مورد استفاده قرار می‌گرفت، به سرعت به یک سیستم ضبط تبدیل شد که به کاربران اجازه می‌داد هم داده‌ها را مشاهده و هم حفظ کنند. این آن را به فناوری امنیتی نهایی تبدیل کرد. امروزه، صاحبان املاک در همه جا از فناوری دوربین مداربسته برای ساختن سیستم‌های دوربین‌های امنیتی ساده و جامع برای ایمنی و آرامش خاطر خود استفاده می‌کنند.

سیستم cctv چگونه کار می‌کند؟

سیستم cctv به قرارگیری استراتژیک دوربین‌ها و مشاهده ورودی دوربین روی مانیتورها در جایی متکی است. از آنجایی که دوربین‌ها با مانیتورها و یا ضبط‌کننده‌های ویدیو از طریق کابل‌های کواکسیال خصوصی یا پیوندهای ارتباطی بی‌سیم ارتباط برقرار می‌کنند، نام «مدار بسته» را به دست می‌آورند. این سیستم نشان دهد که دسترسی به محتوای آنها توسط طراحی فقط برای کسانی که می‌توانند آن را ببینند محدود می‌شود. برای مشاهده انواع دوربین مداربسته به اینستاگرام بروید.

موارد استفاده از سیستم دوربین مدار بسته

سیستم‌های cctv قدیمی‌تر از نمایشگرهای سیاه و سفید کوچک و با وضوح پایین و بدون قابلیت تعاملی استفاده می‌کردند. نمایشگرهای سیستم دوربین مداربسته مدرن می‌توانند نمایشگرهای رنگی و با وضوح بالا باشند و می‌توانند قابلیت زوم کردن روی یک تصویر یا ردیابی چیزی (یا شخصی) را در میان ویژگی‌های خود داشته باشند. سیستم cctv با قابلیت صحبت کردن به یک ناظر اجازه می دهد تا با افرادی که در محدوده بلندگوهای مرتبط دوربین هستند، صحبت کند همچنین این دوربین‌ها خدمات سیستمهای حفاظتی و نظارتی را به استفاده کنندگان خود ارائه می‌دهند.

هدف استفاده از دوربین مداربسته

cctv معمولا برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود، از جمله:

  • حفظ امنیت محیطی در مناطق و تاسیسات با امنیت متوسط ​​تا بالا.
  • مشاهده رفتار زندانیان زندانی و بیماران بالقوه خطرناک در مراکز درمانی.
  • نظارت بر ترافیک.
  • نظارت بر مکان‌هایی که برای انسان خطرناک است، به عنوان مثال، محیط‌های صنعتی بسیار پرتوزا یا سمی.
  • امنیت ساختمان و محوطه.

در ادامه مقاله موارد بیشتری را با جزئیات کامل‌تر برای شما جمع آوری کرده‌ایم.

 

سیستم دوربین مداربسته چگونه استفاده می شود؟

به دست آوردن یک رکورد بصری از فعالیت‌ها در شرایطی که برای حفظ امنیت مناسب یا کنترل‌های دسترسی ضروری است. (مثلاً در عملیات برش یا مرتب سازی الماس، در بانک‌ها، کازینوها یا فروشگاه ).

سیستم دوربین مدار بسته در حال استفاده روزافزون در اجرای قانون است، برای همه چیز، از نظارت بر ترافیک و تهیه بلیط خودکار گرفته تا مشاهده مناطق یا محله‌های پرجرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنین استفاده‌ای از فناوری سیستم دوربین مدار بسته نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را در بسیاری از نقاط جهان، به ویژه در مناطقی در بریتانیا و اروپا که به بخشی از روال پلیس تبدیل شده است، افزایش داده است.

برای اطمینان از خرید خود به مقاله سیستم‌های حفاظتی هوشمند و انواع آن هم مراجعه کنید.

سیستم دوربین مداربسته اولین بار توسط آلمانی‌ها برای مشاهده پرتاب موشک‌های V2 استفاده شد. از آن زمان، تکنولوژی دوربین امنیتی جامعی که ما می‌شناسیم و مانند امروز از آن استفاده می‌کنیم، تکامل یافته است. در ساختمان‌های عمومی، دفاتر خصوصی و خانه‌های مسکونی دوربین‌های امنیتی با موقعیت استراتژیک برای مشاهده رویدادها در حین وقوع و همچنین برای ضبط فیلم برای نظارت در زمان بعدی استفاده می‌شوند. برای گرفتن مشاوره خرید سیستم دوربین مداربسته با ما تماس برقرار کنید.

کاربردهای رایج سیستم های دوربین مداربسته

برخی از کاربردهای رایج فناوری دوربین مداربسته عبارتند از:

امنیت خانه

خانه‌هایی که دارای دوربین‌های امنیتی هستند بسیار کمتر از خانه‌هایی که فاقد دوربین هستند، مورد سرقت یا تخریب قرار می‌گیرند. اگرچه سیستم امنیتی دوربین مداربسته هیچ کاری برای جلوگیری فیزیکی از وقوع جرم انجام نمی‌دهند، امروزه صاحبان خانه‌ها از آن‌ها برای جلوگیری از ورود مجرمان و حفظ امنیت خانواده‌هایشان استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از کاربردهای مسکونی برای فناوری دوربین مداربسته، استفاده از دوربین پرستاری است. ضبط‌های دوربین پرستاری به‌عنوان منابع عالی برای کسانی که کنجکاو هستند که کارکنان خانواده‌شان وقت خود را چگونه می‌گذرانند، مفید است. اگر برای نصب دوربین مداربسته سؤال دارید به پنل تلگرام ما سر بزنید.

 

سیستم دوربین مداربسته برای امنیت خانه

 

نظارت بر کسب و کار

دوربین‌های امنیتی مشاغل کوچک کسب و کارها از فناوری دوربین مداربسته به دلایل متعددی از جمله به عنوان یک عامل بازدارنده جرم استفاده می‌کنند. بانک‌ها، دفاتر، موزه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و سایر مشاغل محل وقوع جرم هستند، زیرا اکثر آنها همیشه پول نقد دارند. برای محافظت از پول، صاحبان مشاغل به صورت استراتژیک دوربین‌های امنیتی را در دفتر ثبت، دفاتر پشتی، نزدیک گاوصندوق‌ها و در ورودی‌ها قرار می‌دهند. فروشگاه‌های خرده فروشی از دوربین‌های امنیتی در طبقات فروش برای جلوگیری از دزدی و خرابکاری در مغازه‌ها استفاده می‌کنند.

مانند دوربین پرستار بچه، کسب‌وکارها نیز از دوربین‌های امنیتی برای نظارت بر کارمندان و اطمینان از اینکه آنها بهترین استفاده را از زمان خود می‌کنند، استفاده می‌کنند. این امر مخصوصاً زمانی مفید است که یک کسب‌وکار خدمه‌های شبانه، مانند خدمه نظافت و تعمیر و نگهداری، کارکنان مرکز تماس و تیم‌های مدیریت موجودی را در اختیار دارند.

 

سیستم دوربین مداربسته برای نظارت بر کسب و کار

 

نظارت بر ترافیک

سازمان‌های مجری قانون از دوربین‌های امنیتی برای نظارت بر ترافیک در تقاطع‌ها و جاده‌های شلوغ استفاده می‌کنند. این فیلم که می‌تواند توسط یک افسر در هر زمان مشاهده شود، به مجریان قانون اجازه می‌دهد تا رانندگانی را که از چراغ قرمز استفاده می‌کنند، سرعت می‌گیرند یا بی‌احتیاطی رانندگی می‌کنند، شناسایی کرده و در عین حال از جرایم جدی‌تر در جاهای دیگر جلوگیری می‌کند.

 

سیستم دوربین مداربسته برای نظارت بر ترافیک

 

فناوری دوربین مداربسته چگونه کار می‌کند؟

دوربین گرد در وسط تاسیسات صنعتی دو نوع سیستم دوربین مداربسته امنیتی آنالوگ و IP (شبکه/دیجیتال) وجود دارد.

سیستم‌های امنیتی آنالوگ

سیستم‌های نظارت آنالوگ با اتصال دوربین آنالوگ استاندارد شما به یک ضبط‌کننده ویدیوی دیجیتال (DVR) از طریق کابل‌های انتقال کار می‌کنند. dvr ویدیو را از دوربین دریافت و فشرده می‌کند و سپس آن را برای مشاهده زنده یا بعداً روی هارددیسک ذخیره می‌کند. این تنظیمات همچنین به شما امکان می‌دهد ویدیو را از طریق اینترنت برای مشاهده از راه دور منتقل کنید. با سیستم آنالوگ، دی وی آر برای فشرده‌سازی، تبدیل، ذخیره و پخش ویدئو شارژ می‌شود. همچنین وظیفه کنترل تمامی قابلیت‌های داخلی دوربین از جمله تشخیص حرکت، زمان بندی‌ها، اعلان‌ها، ورودی‌های آلارم و غیره را بر عهده دارد.

سیستم‌ امنیتی دوربین مداربسته IP

دوربین IP کمی بیشتر درگیر هستند و به همین دلیل گزینه گران‌تری هستند. در پیکربندی IP، دوربین مسئولیت DVR را بر عهده می‌گیرد، از جمله فشرده‌سازی، تبدیل و پخش ویدیو از طریق اتصال اینترنت. با این تنظیمات، DVR لازم نیست. در عوض، ویدیو را می‌توان مستقیماً به یک رایانه شخصی یا یک NVR (ضبط کننده ویدیوی شبکه) پخش کرد.

انواع سیستم‌های دوربین مداربسته موجود

چندین سیستم cctv مختلف در دسترس عموم قرار دارد، اما هر کدام در یکی از سه دسته زیر قرار می‌گیرند:

سیستم‌های مداربسته ساده که شامل یک دوربین است که توسط یک کابل کواکس به یک مانیتور متصل می‌شود. در یک سیستم ساده، دوربین‌ها قدرت خود را از مانیتور می‌گیرند.

سیستم‌های دوربین مداربسته برقی، که به همان ترتیب ساده کار می‌کنند، با این تفاوت که به جای اینکه دوربین قدرت خود را از مانیتور بگیرد، هر دو دوربین و مانیتور به طور جداگانه از طریق شبکه برق تغذیه می‌شوند. این نوع راه‌اندازی امکان مقیاس‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند، زیرا اضافه کردن دوربین‌های بیشتری به سیستم بدون نگرانی از کمبود برق آسان‌تر است.

سیستم‌ های دوربین مداربسته با قابلیت ضبط، که دارای ضبط‌کننده‌های ویدئویی هستند . این باعث می‌شود که امکان حفظ داده‌ها و امکان نظارت بر فیلم‌ها را در زمان بعدی فراهم می‌کنند. همچنین می‌توان یک دستگاه DVR برای ذخیره سازی اضافی و بازیابی یا انتقال ویدئو به این سیستم اضافه کرد.

 

سیستم دوربین مدار بسته و انواع آن

 

چرا از تکنولوژی دوربین مداربسته استفاده کنیم؟

فناوری cctv باعث ایجاد صنعت نظارت تصویری شده است که تعدادی از راه حل‌های ایمنی را برای صاحبان املاک، مجریان قانون و صاحبان مشاغل در همه جا ارائه کرده است. همانطور که نیازهای مصرف کنندگان رشد کرده و تغییر کرده است، صنعت نیز با آن پیش می‌رود و محصولات بهتری با عملکرد و قابلیت اطمینان بهبود یافته ارائه می‌دهد.

دوربین مداربسته با سیستم‌های موجود در همه محدوده‌های قیمتی و با ارائه سطوح مختلف امنیتی، ثابت کرده است که امروزه یکی از در دسترس‌ترین فناوری‌های پیشگیری از ضرر و نظارت بر ایمنی موجود در بازار است. با رفتن به بخش درباره ما اطلاعات بیشتری را در زمینه cctv کسب می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید