سیستم های حفاظتی هوشمند

همه ساختمان‌ها و مکان‌ها در معرض خطراتی همچون سرقت، آتش‌سوزی و… هستند. پس برای کاهش میزان تلفات و خطرات جانی و مالی چه کار باید کرد؟ سیستم های حفاظتی هوشمند جواب این سوال هستند. برنا بنیان یک شرکت تخصصی خدمات دوربین مدار بسته، تعمیر و نصب دوربین مدار بسته و خدمات دزدگیر اماکن، خدمات سیستم حفاظتی و نظارتی و… است. به همین دلیل است که ما این راهنمای اولیه درباره نحوه کار سیستم های حفاظتی هوشمند و انواع آنها را برای کاربران عزیز این سایت تهیه کرده‌ایم. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره این سیستم‌ها با پشتیبانی سایت برنا بنیان با شماره 02144441008 تماس بگیرید.

 

سیستم های حفاظتی و امنیتی هوشمند چیست؟

سیستم های حفاظتی هوشمند یا سیستم های امنیتی هوشمند (به انگلیسی: intelligent security systems)، سیستم‌های کنترل الکترونیکی هستند که هدف اصلی آنها محافظت از اموال و افراد خانه می‌باشد. این سیستم های هوشمندسازی ساختمان علاوه بر به کارگیری اقدامات امنیتی لازم برای دفع خطر، این توانایی را به شما می‌دهند تا دائماً منزل، فروشگاه یا محل کار خودتان را مشاهده کنید و بر آنها نظارت داشته باشید حتی زمانی که دور از مکان می‌باشید. ترکیبی از سنسورها در این سیستم‌ها به کار گرفته می‌شوند که برقراری ارتباط با یک هاب مرکزی را  با استفاده از سیگنال‌های رادیویی امکان‌پذیر می‌سازند. این سنسورها به تلفن همراه متصل می‌شوند تا بتوان آنها را کنترل کرد. پنل‌های کنترل، صفحه کلید، سنسورهای در و پنجره، حرکتی، دوربین، شکستن شیشه و آژیرها از اجزای اصلی سیستم امنیتی هوشمند هستند.

 

انواع سیستم های حفاظتی هوشمند

سیستم های حفاظتی و امنیتی خانه هوشمند به چند نوع مختلف تقسیم می‌شوند که در این قسمت به معرفی آنها می‌پردازیم.

سیستم های حفاظتی هوشمند و انواع سیستم حفاظتی هوشمند

دوربین های مداربسته هوشمند:

این دوربین‌ها جزو سیستم های امنیتی هوشمند پیشرفته محسوب می‌شوند و به منظور کنترل کردن رفت و آمدها، امنیت‌ و‌ محافظت از مکان‌های خصوصی و همگانی، نظارت بر کودکان و افراد پیر مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اینکه بیشتر متوجه شوید، به مطلب ” سیستم دوربین مداربسته چیست و کاربردهای آن کدام است؟ ” سربزنید.

اعلان هشدار از راه دور و نمایش تصویری:

این سیستم های حفاظتی هوشمند در صورت باز یا شکسته‌شدن در و پنجره ساختمان مسکونی یا تجاری هشدار می‌دهند. این نوع سیستم‌ها، اپلیکیشن‌های موبایلی دارند که آنها را روی تلفن همراه خود نصب می‌کنید. چنانچه موارد فوق الذکر رخ بدهند، این سیستم‌ها شما را از طریق این اپلیکیشن‌ها مطلع می‌سازند. در ضمن با ضبط فیلم لحظه ورود مهاجمان و سارقان به ساختمان می‌توانند امکان شناسایی سارقان را برای شما فراهم نمایند.

محافظت از اشیاء قیمتی:

شما با استفاده از این نوع سیستم‌ها و قرار دادن حسگرهایی در محل نگهداری اشیای عتیقه و گران قیمت، می‌توانید به راحتی متوجه جابجایی‌ها و انتقال آنها شوید. چون این سیستم های هوشمند فورا این جابجایی را به اطلاع شما می‌رسانند.

هشدار باز ماندن درب و پنجره:

در صورتی که هنگام بیرون رفتن از خانه یا محل کار، یادتان می‌رود که در و پنجره‌ها را ببندید؛ استفاده از این سیستم های حفاظتی هوشمند را به شما توصیه می‌کنیم. چون در صورت نبستن در یا پنجره‌ای این سیستم‌ها با اعلان هشدار، موضوع را به شما یادآوری می‌کنند.

سایر انواع سیستم های حفاظتی هوشمند

شیر برقی هوش‌مند: این سیستم های حفاظتی هنگام نشتی گاز یا آب ابتدا زنگ هشدار را به صدا درآورده است. سپس سیستم تهویه هوا را روشن کرده و با بستن شیر ورودی گاز یا آب جلوی یک حادثه تلخ را می‌گیرند.

دستگیره دیجیتال: این سیستم های امنیتی هوشمند روی درب‌های ورودی نصب شده است. باعث افزایش امنیت واحدهایی می‌شوند که روی درب آنها نصب شده‌اند. درب این واحدها را می‌توان با حسگر اثر انگشت، پین کد، کارت یا اپ‌های تلفن همراه باز کرد. برخی از آنها هم مجهز به چشمی و صفحه نمایش دیجیتال هستند.

سیستم های حفاظتی هوشمند و دستگیره دیجیتال

برخی دیگر از انواع سیستم های حفاظتی هوشمند وجود دارند که عبارتند از:

  • دربازکن هوشمند
  • قفل درب مجهز به رمز، حسگر اثر انگشت
  • سنسور حرکت هوشمند
  • سنسور لرزش هوشمند
  • آژیر خطر هوشمند
  • سنسور شدت نور هوشمند
  • سنسور دما و رطوبت هوشمند
  • سنسور تشخیص نشت آب هوشمند
  • سنسور تشخیص نشت گاز هوشمند
  • سنسور دود هوشمند
  • سنسور تشخیص گاز مونوکسید کربن هوشمند

جمع بندی

در حال حاضر با پیشرفت روزافزون فناوری‌ها، رفته رفته استفاده از تجهیزات و امکانات هوشمند راه خود را به زندگی افراد باز کرده‌اند.  شما هم اگر می‌خواهید از این قافله تکنولوژی عقب نمایید به فکر هوشمند کردن محل زندگی و کارتان باشید. یادتان باشد که مسائل امنیتی را در اولویت خودتان قرار دهید. در انتها بیان می‌کنیم که اگر قصد خرید سیستم های حفاظتی هوشمند، تعمیر و نصب دوربین مدار بسته، برق اضطراری، شبکه و… را دارید با بخش خدمات شرکت برنا بنیان تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات در مورد این شرکت می‌توانید به بخش درباره ما سایت برنا بنیان به آدرس bornabonyan.com سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید