تاسیسات برقی ساختمان

تاسیسات قلب تپنده هر ساختمان است. تاسیسات ساختمان شامل بخش‌های مختلفی از جمله تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی ساختمان است. ما در این مقاله نگاهی ویژه به تاسیسات یک ساختمان استاندارد و انواع تاسیسات برقی ساختمان می‌اندازیم پس با ما همراه باشید.

تاسیسات برقی ساختمان چیست و انواع آن کدام است؟

یکی از محل‌ترین مراحل تکمیل ساختمان‌ها، اجرای تاسیسات برقی ساختمان است. هیچ ساختمانی بدون داشتن تاسیسات مناسب قابل استفاده نخواهد بود. اجرای تاسیسات ساختمان عموما در قالب خدمات طراحی سازه و بازسازی ساختمان و بعد از اتمام مراحل سفت کاری انجام می‌شود. شیوه اجرا و جزئیات مربوط به تاسیسات نیز در قرارداد پیمانکاری ساختمان به تفصیل مورد بحث قرار می‌گیرد. بخش‌های اصلی تاسیسات برقی ساختمان از جمله  سیستم روشنایی، سامانه هشدار و آلارم و بخش مکانیکی برقی را شامل می‌شود.

 

مطالب مرتبط: آموزش هوشمند سازی برق ساختمان

 

سامانه روشنایی ساختمان

شاید بتوان گفت مهم‌ترین کارکرد برق در ساختمان‌ها، همین روشنایی باشد. بدون سیستم روشنایی ساختمان در هنگام شب که نور خورشید وجود ندارد، غیرقابل‌استفاده خواهد شد. علاوه بر روشنایی لامپ‌ها، برق‌رسانی به تجهیزات از طریق پریزهای برق نیز جزو این سامانه است.

بارها پیش‌امده که در ساختمانی به دلیل نبود پریز و کلید در محل مناسب، استفاده از لوازم خانگی دچار مشکل شده باشیم. به ناچار از راه‌های مختلف برق را مصرف نماییم. این اتفاق بیشتر در آشپزخانه و یا نشیمن ساختمان رخ می‌دهد. در آشپزخانه و نشیمن، به علت وجود تعداد فراوان وسایل برقی نیاز است تا از قبل برای تامین برق آنها تدابیر لازم صورت گیرد و نیز وجود سیستم صوتی و تصویری نیاز این مشکل به وجود می‌آید.

در صورتی که طراحی سیستم روشنایی توسط افراد خبره این کار صورت گیرد، دیگر  نیازی نیست با این مشکلات دست و پنجه نرم کنیم . بنابراین بهتر است در اجرای کلیه خدمات سیستم‌ مکانیکی، تاسیساتی و برقی ساختمان  از افراد ماهر استفاده کنیم.

 

تاسیسات برقی ساختمان و انواع آن

 

سامانه هشدار ها و آلارم

یکی دیگر از بخش‌های تاسیسات الکتریکی ساختمان، بخش هشدارها است که سیستم هشدار آتش‌سوزی و حریق و همچنین سنسورهای دود و گاز مونواکسید کربن را دربرمی‌گیرد. طراحی این سیستم‌ها نیز باید به گونه‌ای باشد که بتواند در اولین لحظات خطرهای موجود را شناسایی کند و به موقع هشدارهای لازم را صادر کند.

طراحی این سامانه‌ها با توجه به اهمیت آنها در حفظ جان افراد تنها باید توسط افراد زبده انجام شود و از واگذاری این مهم به افراد غیرمتخصص پرهیز شود. گروه برنا بنیان با در اختیار داشتن متخصصین این امر در ردیف برترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سامانه هشدار است که می‌تواند سیستم های هشداری را در ساختمان‌ها  اعم از مسکونی و تجاری اجرا کند. تجربه چندین ساله و کارنامه درخشان برنا بنیان خود دلیلی بر این مدعاست. یکی از ویژگی‌های بارز این مجموعه استفاده از بهترین سیستم‌ها و بروز ترین تجهیزات است تجهیزاتی که شما می‌توانید مشخصات آنها را در بخش فروشگاه برنابنیان مجموعه ( https://www.bornabonyan.com/ ) ببینید.

 

تاسیسات برقی ساختمان و سامانه هشدار ها و آلارم

 

آسانسور یا سامانه مکانیکی برقی ساختمان

بخش مکانیکی برقی ساختمان بیشتر شامل مواردی مانند آسانسور درب‌های اتوماتیک و.. است که نبود آنها در هر ساختمانی مشکلات عمده‌ای ایجاد می‌کند. تامین برق آسانسور مسئله‌ای پیچیده و فنی است چرا که بیشتر آسانسورها از برق 3 فاز استفاده می‌کنند و نیاز به توان بالای دارند. در کنار مسائل مربوط به برق آسانسور ایمنی آن هم اهمیت دارد، هیچ کس تمایل به استفاده از آسانسور نا ایمن ندارد و استفاده از آسانسوری که به شکل ایمن طراحی نشده باشد ممکن است عواقب جبران ناپذیری ایجاد کند.

 

تیم برنا بنیان برای آسودگی شما عزیزان با ارائه خدمات پیمانکاری و مشاوره می‌تواند مراحل اجرای سامانه آسانسور ساختمان شما را با بالاترین ضرایب ایمنی و بالاترین کیفیت به انجام رساند.

 

تاسیسات برقی ساختمان و سامانه آسانسوری

 

برنا بنیان و خدمات تاسیساتی

همان گونه که اشاره شد تاسیسات بخشی مهم در ساختمان‌هاست. طراحی و اجرای آن نیازمند تخصص و تجربه است لذا در صورتی که تمایل به داشتن واحدهای تاسیساتی ایده‌آل در ساختمان خود هستید، می‌توانید از خدمات شرکت برنا بنیان استفاده کنید. برای دریافت پی دی اف روی لینک ” تاسیسات برقی ساختمان pdf ” دانلود نمایید.

شرکت برنا بنیان نه تنها قادر است نیازهای تاسیساتی شما را برطرف کند بلکه می‌تواند مراحل ساخت ساختمان شما از صفر تا صد را نیز اجرا کند. بنابراین اگر در تاسیسات برقی ساختمان خود مانند منبع کویل موتورخانه، سیستم‌های دوربین مداربسته، و هشداری، نورپردازی ساختمان و سیستم سرمایشی و گرمایشی و غیره دچار مشکلاتی هستید که نیاز به رفع فوری آن دارید، می‌توانید با تماس با این شرکت از مشاوره متخصص آن بهره بگیرید یا تلگرام شرکت را دنبال کنید. در کمترین زمان ممکن مشکلات مربوط به تاسیسات الکتریکی ساختمان خود را رفع کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید