انواع نورپردازی نمای ساختمان

همانطور که می‌دانید نمای بیرونی ساختمان به عنوان مهم‌ترین ترین عامل جذابیت شناخته می‌شود. این موضوع سبب شده است که طراحی نمای ساختمان برای افراد اهمیت داشته باشد. یکی از مهمترین فاکتورها که در طراحی نمای ساختمان نورپردازی است. انواع نورپردازی نمای ساختمان وجود دارد که با توجه به سلیقه افراد می‌توان این طراحی‌ها را به کار گرفت. البته در طراحی نورپردازی ساختمان باید ابتدا به این موضوع توجه کرد که سبک دکوراسیون داخلی چیست و انواع کدام است؟

به طور کلی نورپردازی نمای ساختمان روش‌های متعدد و گوناگونی دارد. به طوری که برای یک ساختمان تعداد زیادی از تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان مشاهده می‌شود. در این مقاله با روش‌های نورپردازی ساختمان به طور کامل آشنا می‌شویم.

 

انواع نورپردازی نمای ساختمان داخلی و خارجی

یکی از مهم‌ترین روش‌ها در نورپردازی ساختمان نورپردازی از داخل و یا خارج است. این روش به عنوان رایج ترین روش در انواع نورپردازی نمای ساختمان شناخته شده است.

در روش طراحی از داخل و خارج طراحی‌ها بر روی پنجره، نرده، بالکن و… اعمال می‌شوند. در واقع می‌توان گفت که نورپردازی در این روش بر روی عناصر نمای ساختمان انجام می‌شود. این روش بسیار شیک است و نمای ساختمان را جذاب می‌کند. از طرفی در این روش زیر پنجره‌ها نیز نورپردازی می‌شوند.

 

انواع نورپردازی نمای ساختمان داخلی و خارجی

 

نورپردازی خشن

نورپردازی خشن یکی از انواع نورپردازی نمای ساختمان به حساب می‌آید. سبک این روش را می‌توان در طراحی و معماری داخلی ساختمان مشاهده کرد. نورپردازی خشن به صورتی است که عناصر کوچک و ریز نمای ساختمان را نشان می‌دهد. در این روش نمای ساختمان به صورت گسترده نورپردازی نمی‌شود. در این روش از ابزارهایی بهره گرفته می‌شود که سبب نمایان شدن  قسمت‌های جزئی ساختمان میشوند.

نورپردازی تاکیدی

نورپردازی تاکیدی با نام نورپردازی منطقه‌ای نیز شناخته می‌شود. این روش به عنوان روشی ماندگار به حساب می‌آید که در انواع نورپردازی نمای ساختمان مشاهده می‌شود. در این روش بر روی پنجره‌ها، ستون‌ها، بالکن‌ها و… تاکید می‌شود. به طوری که یک ساختمان به صورت کلی اما جذاب جلب توجه می‌کند. با مراجعه به سایت‌های خدمات طراحی و سازه ساختمان می‌توانید با ویژگی‌های این روش بیشتر آشنا شوید.

نورپردازی یک دست

نورپردازی یک دست به عنوان یک روش جالب شناخته می‌شود. در این روش نورپردازی به طور گسترده و یک دست انجام می‌شود. نورپردازی یک دست در یک قسمت مشخص از نمای ساختمان انجام می‌شود اما به طور کامل ساختمان را روشن می‌کند. ناگفته نماند که انواع نورپردازی نمای ساختمان تاثیر بسزایی در قیمت نورپردازی نمای ساختمان دارند چرا که در هر روش از ابزارها و وسایل های خاصی استفاده می‌شود.

 

انواع نورپردازی نمای ساختمان؛ نور پردازی یک دست

 

انواع لامپ نورپردازی نمای ساختمان

 همانطور که گفته شد نورپردازی ساختمان تاثیر زیادی در زیبایی نمای ساختمان دارد و برای این کار انواع نورپردازی نمای ساختمان دیده میشود. با این حال یکی از پارامترهایی که در مشاوره ساختمان سازی به صورت آنلاینی و رایگان اهمیت دارد، انواع لامپ در در نورپردازی ساختمان است. چرا که لامپ در نمای ساختمان جلب توجه می‌کند و می‌تواند نمای ساختمان را بیشتر نشان دهد.

لامپ وال واشر

لامپ وال واشر از اصلی‌ترین لامپ‌هایی است که در نورپردازی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طوری که از رایج ترین انواع لامپ نورپردازی نمای ساختمان به حساب می‌آید. این نوع لامپ برای نورپردازی در دیواره‌های صاف کاربرد دارد.

 همچنین لامپ وال واشر از تعدادی لامپ کوچک تشکیل شده است. لامپ وال واشر سبب ایجاد نور یک دست می‌شود و معمولاً در ساختمان‌های کاربرد دارد که ارتفاع زیادی دارند. استفاده از این لامپ در انواع نورپردازی نمای ساختمان مشاهده می‌شود. شما نیز می‌توانید با درباره ما و  لامپ‌های وال واشر تحقیق کرده و با ویژگی‌های این لامپ بیشتر آشنا شوید.

ناگفته نماند مقدار روشنایی این لامپ بستگی به نمای ساختمان و نوع پروژه دارد. لازم به ذکر است که زاویه این لامپ را می‌توان تغییر داد و همچنین جهت تابش لامپ وال واشر قابل کنترل است. لامپ وال واشر یک لامپ کم مصرف به حساب می‌آید که در استفاده از برق صرفه جویی می‌کند.

این لامپ ویژگی‌های متفاوتی دارد که می‌توانید با تماس با فروشندگان این لامپ با این ویژگی‌ها آشنا شوید. با این حال رایج‌ترین ویژ‌گی‌های این لامپ مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی، دوام در برابر رطوبت، دوام در برابر ضربه و… است.

 

انواع نورپردازی نمای ساختمان، نورپردازی وال واشر

لامپ دفنی

لامپ دفنی در انواع نورپردازی نمای ساختمان دیده می‌شود چرا که در روش‌هایی مختلف نورپردازی ساختمان استفاده میشود. این لامپ ها در زمین نصب می‌شوند و سبب برجسته شدن عناصر محیط می‌شوند. تابش نور این لامپ به صورت هاله است که سبب ایجاد سایه روشن در اجسام می‌شود.همچنین می‌توان گفت که لامپ زمینی از زیباترین انواع لامپ نورپردازی در نمای ساختمان به حساب می‌آید. این لامپ نیز انواع مختلفی دارد و در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود.

لامپ دفنی قابلیت کنترل با سیستم کنترل دیجیتال را دارد همچنین این نوع لامپ طیف وسیعی از نورها را تولید می‌کند. این لامپ در فروشگاه‌های مختلف معرفی می‌شود و از مزیت‌های مختلفی برخوردار است. طول عمر زیاد، قیمت مناسب، صرفه جویی در مصرف برق، متفاوت در برابر آب و رطوبت، خمیده نشدن و… از مزیت‌های این لامپ هستند.

 

انواع نورپردازی نمای ساختمان؛ لامپ دفنی

جت لایت

لامپ جت لایت نوعی از لامپ‌های مورد استفاده در انواع نورپردازی نمای ساختمان است که سبب درخشان شدن ساختمان‌ها می‌شود. این لامپ نوعی نورافکن به حساب می‌آید که به صورت پایه‌دار طراحی شده است. همچنین می‌تواند بر روی سطوح مختلف یا زمین نصب شود.

لامپ جت لایت نور را به صورت خطی تابش می‌دهد. مدل‌های مختلفی این لامپ در انواع کانال‌های تلگرام دیده می‌شود. از طرفی این لامپ در برابر برف و باران، آفتاب، سرما و گرمای شدید و… مقاوم است و برای نورپردازی در ستو‌ن‌های ساختمان بهترین گزینه به حساب می‌آید.

 

جمع‌بندی

انواع نورپردازی نمای ساختمان وجود دارد که هر کدام با استفاده از لامپ های مختلفی انجام می‌شوند و هزینه اختصاصی را در بر می‌گیرند. با این حال رایج ترین روش‌های نورپردازی شامل نورپردازی خشن، داخلی و خارجی، یک دست، تاکیدی و…می‌باشند. البته روشهای دیگری نیز وجود دارد که با دریافت آموزش طراحی ساختمان به صورت جامع و رایگان و  آموزش نصب چراغ خطی توکار می‌توانید این روش‌ها را بیاموزید و روش مناسب برای نورپردازی نمای ساختمان را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید