مراحل بازسازی ساختمان

مراحل بازسازی ساختمان موضوعی است در این مقاله گفته می شود. پس از گذشت چندین سال از ساخت ساختمان، آن ساختمان نیاز به بازسازی پیدا می‌کند و یا در برخی از شرایط به علت تورم موجود در جامعه امکان خرید خانه‌ای جدید دیگر وجود ندارد و به همین منظور بیشتر افراد تمایل پیدا می‌کنند تا خانه‌ی خود را با هزینه‌ایی کمتر از هزینه‌ای که باید برای خرید خانه بکنند، بازسازی کنند.

میزان بازسازی ساختمان و خانه‌ی شما بستگی به این دارد که مطالب به کار رفته در ساخت آن از چه کیفیتی برخوردار بوده‌اند. هر چه میزان کیفیت مواد به کار رفته در ساخت خانه‌ی شما بالاتر باشد، برای بازسازی و ایجاد یک سری تغییرات و مرمت‌ها لازم نیست که هزینه‌ی زیادی کرد چون مواد باکیفیت بوده و میزان خرابی در خانه بسیار کم است.

شما برای شروع فرایند بازسازی لازم است که مراحلی را طی کنید تا بتوانید این فرایند را به خوبی سپری کرده و به نتیجه‌ی مطلوب خود برسید. در ادامه مطالبی را در خصوص مراحل بازسازی ساختمان برای شما بیان می‌کنیم. شما می‌توانید در تلگرام ما مطالب بیشتری را درباره‌ی این موضوع مطالعه کرده و بیشتر با فرایند بازسازی ساختمان و مراحل آن آشنا شوید. 

 

ساختمان موردنیاز مراحل بازی سازی ساختمان

 

کدام ساختمان‌ها نیاز به بازسازی دارند؟ 

با گذشت زمان و چندین سال بعد از ساخت یک ساختمان در اثر گذر زمان کم کم نشانه‌هایی از فرسودگی در ساختمان  ظاهر می‌شود که باعث می‌شود زیبایی و جلوه‌ی ساختمان کاهش پیدا کرده و دیگر جذاب نباشد. تخریب و نوسازی ساختمان علاوه بر این که هزینه‌ی بالایی دارد، بسیار زمان‌بر بوده و چندان به صرفه نیست و به جای آن بهتر است که به فکر بازسازی ساختمان باشیم. 

فرسوده شدن ساختمان علاوه بر این که زیبایی ظاهری ساختمان را کاهش داده و از بین می‌برد باعث می‌شود تا مقاومت ساختمان نیز کاهش پیدا کند و ساختمان استحکام و مقاومت اولیه‌ی خود را نداشته باشد. عواملی که باعث می‌شوند ساختمان‌ها فرسوده شده و نیاز به بازسازی پیدا کنند شامل زمین لرزه، آب و هوا، شرایط محیطی، تخریب ساختمان‌های کناری، شست و شوی مکرر و… است. 

برای این که متوجه شوید خانه‌ی شما از آن دسته از خانه‌ها و ساختمان هایی است که نیاز به بازسازی دارد باید خانه را مورد بازبینی قرار دهید. در برخی از موارد خانه‌ی شما تنها به بازسازی داخلی ساختمان نیاز دارد و شما می‌توانید با کمک گرفتن از افراد ماهر در این زمینه می‌توانید به خوبی مراحل بازسازی ساختمان را پشت سر گذاشته و این کار را به خوبی انجام دهید.

در صورتی که خانه‌ی شما آسیب‌های جدی‌تری دیده و فرسودگی بیشتری دارد به طوری که این فرسودگی در بافت‌های ساختمان نیز دیده می‌شود، زمان آن رسیده که بازسازی جدی‌تری را انجام داده و تمامی کارهای مربوط به بازسازی را به پیمانکار بازسازی ساختمان بسپارید. 

 

مراحل بازسازی ساختمان

فرایند بازسازی همچون سایر کارها دارای مراحلی است که انجام صحیح و به ترتیب آن‌ها کمک می‌کند تا فرایند بازسازی بانظم و دقت زیادی انجام شده و به پایان برسد. در ادامه مراحل بازسازی ساختمان را برای شما به صورت کلی بیان کرده و توضیحی را راجع به هر مرحله برای شما بیان می‌کنیم. در اینستاگرام ما می‌توانید با این مراحل بهتر آشنا شده و اطلاعات بیشتری را راجع به آن‌ها به دست بیاورید.

 

انتخاب کردن نوع و میزان بازسازی ساختمان 

افراد پس از بررسی ساختمان و اطلاع از میزان فرسودگی و تخریب در قسمت‌های مختلف می‌توانند تصمیم بگیرند که کدام نوع از انواع بازسازی ساختمان را باید انتخاب کرده و با تهیه چک لیست بازسازی ساختمان در ساختمان مورد نظر اجرا کنند. این کار باعث می‌شود تا افراد انتخاب درستی در نوع بازسازی داشته باشند و بتوانند به شیوه‌ای موثر بازسازی ساختمان خود را انجام بدهند. 

 

مشورت با متخصصان در مراحل بازسازی ساختمان

 

مشورت کردن با متخصصان ماهر در زمینه‌ی بازسازی 

دومین مرحله از مراحل بازسازی ساختمان مشورت کردن با افرادی است که در این زمینه از مهارت و تخصص کافی برخوردارند. شما با مشورت و صحبت با این افراد می‌توانید از میزان بودجه‌ای که برای بازسازی قسمت‌های مورد نیاز دارید، مطلع شوید و با توجه به راهکارهای گفته شده توسط آن‌ها بهتر مراحل بازسازی ساختمان را سپری کنید. این امکان نیز وجود دارد که بازسازی برخی از قسمت‌های ساختمان پرخطر باشد و انجام آن‌ها اگر زیر نظر افراد متخصص و مشاوره ساختمان سازی صورت نگیرد، می‌تواند حوادث زیادی را به دنبال داشته باشد. افراد متخصص می‌توانند با نظارت مستمر و دقیق از وقوع این خطرات جلوگیری کنند و میزان حوادث در چنین بازسازی‌هایی را کاهش دهند. 

 

انتخاب کردن یک پیمانکار ماهر 

در سومین مرحله شما باید پیمانکار ماهری را در این زمینه پیدا کنید تا بتواند به خوبی از عهده‌ی انجام مراحل بازسازی ساختمان بربیاید و با در نظر گرفتن اصول بازسازی ساختمان، فرایند بازسازی را در ساختمان و یا خانه‌ی شما پیش ببرد. مهارت پیمانکار در این زمینه کمک می‌کند تا شما بتوانید مراحل را به خوبی و بدون ایجاد مشکلی پیش ببرید و با به حداقل رساندن مدت زمان لازم جهت انجام این پروژه بازسازی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام بدهید.

 

برآورد کردن هزینه‌های بازسازی 

پس از این که شما پیمانکار مورد نظرتان را انتخاب کردید باید در خصوص هزینه‌های انجام این پروژه تصمیم بگیرید و هزینه‌ها را برآورد کنید. در این مرحله ۲ راه در پیش روی شما قرار گرفته که شما می‌توانید یکی را انتخاب کرده و آن را اجرایی کنید. در اولین راه شما می‌توانید خودتان میزان هزینه‌ها را برآورد کرده و بودجه‌ای را جهت انجام این کار به پیمانکار پیشنهاد دهید و به او بگویید که تنها با همین میزان بودجه می‌تواند پروژه را اجرا کرده و به پایان برساند.

در راه دوم شما و پیمانکار پس از صحبت و مشورت با یکدیگر هزینه هایی که لازم است جهت انجام بازسازی قسمت‌های لازم صورت پذیرد را برآورد می‌کند و میزان هزینه‌ها را مشخص می‌کنید. 

البته این را در این مرحله از مراحل بازسازی ساختمان باید بدانید که نمی‌توان هزینه‌ها را به طور دقیق مشخص کرد و امکان این که هزینه‌ها از مبلغ برآوردی بیشتر شده یا کمتر بشود، وجود دارد. در برآورد هزینه‌ها شما باید حتما به قیمت مصالح دقت کنید.

 

طراحی و پیاده سازی ایده

در مرحله طراحی بازسازی ساختمان، صاحب ساختمان می‌تواند با توجه به نوع بازسازی انتخابی و ایده‌هایی که برای انجام بازسازی در نظر دارد، با یک طراح مشورت کرده و از خدمات طراحی معماری داخلی ساختمان آن‌ها استفاده کند و بهترین ایده بازسازی را طراحی کنند‌. 

 

گرفتن مجوز 

برای انجام بازسازی شما باید مجوز‌های لازم برای انجام این کار را دریافت کنید و بدون اخذ مجوز بازسازی ساختمان، کار قانونی نبوده و با مشکل برخورد خواهید کرد. شما می‌توانید با یک مشاوره ساختمان سازی مشورت کنی تا از مجوزهایی که در این مرحله از مراحل بازسازی ساختمان باید دریافت کنید، اطلاع پیدا کنید. 

 

برنامه ریزی 

برنامه ریزی کردن برای شروع فرایند بازسازی با توجه به تمامی عوامل موثر در این کار می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید بهتر مراحل بازسازی ساختمان را پشت سر گذاشته و سریع‌تر این کار را به پایان برسانید. برای اطلاعات بیشتر به مطلب برنامه ریزی بازسازی ساختمان مراجعه کنید.

 

تخریب 

منظور ما از تخریب در این مرحله این است که شما باید قسمتی که قرار است بازسازی بر روی آن صورت بگیرد را تخریب کرده و یا عوامل مزاحم جهت انجام این کار را برطرف کنید. برای مثال شاید لازم باشد که شما جهت انجام بازسازی دیواری را تخریب کنید و یا کاغذ دیواری روی دیوار را بکنید. انجام هر یک از این کارها در مرحله تخریب که یکی از مراحل بازسازی است، صورت می‌گیرد‌.

 

شروع بازسازی 

در نهمین مرحله از مراحل بازسازی ساختمان، فرایند بازسازی تازه آغاز شده و شما باید ابتدا نخاله های ساختمانی که در اثر تخریب ایجاد شده‌اند را از محیط خارج کرده و بازسازی را با توجه به برنامه‌ریزی‌ها آغاز کنید و ایده‌‌هایی را که با کمک یک طراح حرفه‌ای و با استفاده از خدمات طراحی سازه و ساختمان آن‌ها طراحی کرده‌اید را اجرایی کنید.

 

رعایت استانداردها در مراحل بازسازی ساختمان

 

رعایت استانداردها و بررسی و نظارت 

افراد می‌توانند با نظارت و بررسی مستمر از انجام بازسازی مطابق با سلایق خود مطمئن شوند و چک کنند که حتما استانداردهای لازم جهت انجام بازسازی رعایت می‌شود. رعایت استانداردها کمک می‌کند تا کار اصولی پیش رفته و خطر و مشکلی را از این نظر برای شما ایجاد نمی‌کند.

 

تایید بازسازی 

آخرین مرحله از مراحل بازسازی ساختمان تایید پروژه و کار بازسازی از سوی کارفرما یا صاحب ساختمان است. اگر صاحب ساختمان از برخی از قسمت‌ها ناراضی باشد، پیمانکار باید ایرادات مربوط به آن قسمت را برطرف کرده و پس از تایید نهایی پروژه بازسازی ساختمان به پایان می‌رسد. 

 

نکته‌ی مهم مراحل اجرای بازسازی ساختمان

در زمان اجرای مراحل بازسازی ساختمان وجود شخصی حرفه‌ای که بتواند به درستی شما را راهنمایی کند ضروری است. اگر شما به واسطه‌ی مشغله کاری که دارید، نمی‌توانید نظارت و پیگیری‌های لازم و ضروری جهت بازسازی ساختمان را انجام بدهید، می‌توانید از افراد ماهری که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند کمک بگیرید. شرکت برنابنیان می‌تواند به واسطه‌ی داشتن کارشناسان حرفه‌ای در این زمینه به شما کمک کند و شما با سپردن انجام تمامی مراحل بازسازی ساختمان به آن‌ها می‌توانید با خیالی راحت و آسوده به انجام کارهای خود بپردازید. شما می‌توانید جهت استفاده از این خدمات با ما تماس بگیرید.

همچنین جهت آشنایی بیشتر با خدمات ما می‌توانید قسمت درباره ما را مطالعه کنید. از این که تا آخر این مقاله ما را با نگاه گرمتان همراهی کردید، از شما بسیار متشکریم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید