سیستم گرمایشی خانگی چیست و انواع و مزایا و معایب آن کدام است؟

  1. خانه
  2. /
  3. مکانیکی و تاسیساتی ساختمان
  4. /
  5. سیستم گرمایشی خانگی چیست و انواع و مزایا و معایب آن کدام است؟
معرفی انواع سیستم گرمایشی خانگی

در این مقاله به سیستم گرمایشی خانگی می‌پردازیم. امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که پیشرفت‌های صورت گرفته در تمامی زمینه‌ها باعث شده تا افراد بتوانند زندگی بهتر و دلچسبی را تجربه کنند. یکی‌ از زمینه‌های پیشرفت بشر که سودمند بوده و در فصل زمستان باعث گرم شدن و ماندگاری این گرما در فضای خانه‌ها شده است، سیستم گرمایش خانگی می‌باشد.

از جمله این سیستم‌ها می‌توانیم به مواردی همچون رادیاتور‌ها، شومینه‌ها، پکیج‌ها و… اشاره کنیم. مطالب زیادی درباره این موضوع وجود دارد و ما قصد داریم با بیان نکات مهم و مطالب مفید در این باره، اطلاعات کاربردی و سودمندی را در اختیار شما قرار بدهیم. همچنین مطالبی درباره سیستم‌های گرمایش خانگی در تلگرام ما موجود است که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کرده و از آن‌ها استفاده کنید. در صورتی که تمایل داشته باشید، می‌توانید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

درباره سیستم گرمایشی خانگی

سیستم‌های گرمایشی خانگی امروزه در اثر پیشرفت‌های بشر نیز پیشرفته‌تر شده و دارای انواع زیادی می‌باشد و مدل‌های متنوع‌تری نسبت به بخاری و شومینه را می‌توان در این سیستم مشاهده کرد. از جمله مواردی که کمک کرده است تا شرایط برای استفاده از روش‌های جدید گرمایشی در خانه‌ها فراهم شود، نصب کردن موتورخانه و همچنین تجهیزات مربوط به آن است. با شروع فصل پاییز و زمستان که میزان سرمای هوا افزایش پیدا می‌کند، اهمیت آشنایی با سیستم‌های گرمایشی خانگی را افزایش می‌کند و در حقیقت استفاده از این سیستم‌ها را ضرورت می‌بخشد.

سیستم گرمایشی خانگی چیست؟

سیستم‌های گرمایشی خانگی از جمله سیستم‌ها و تاسیساتی می‌باشند که از انرژی گرمایی استفاده می‌کنند تا بتوانند میزان درجه حرارت هوا در خانه و ساختمان را در حد مطلوب و دلخواه کنترل کنند و اجازه ندهند که سرما در فصول سرد سال در فضای خانه احساس شود. سیستم‌های گرمایشی خانگی می‌توانند به دو صورت یعنی یا به صورت مرکزی و یا به صورت توزیعی باشند. اگر بخواهیم مواردی از بهترین سیستم‌ گرمایشی را برای شما بیان کنیم، می‌توانیم به چند مورد که در زیر بیان می‌شود، اشاره کنیم.

 

آشنایی با سیستم گرمایشی خانگی

 

  • بخاری
  • شومینه
  • رادیاتور‌ها
  • پکیج
  • فن کویل‌ها
  • آبگرمکن
  • موتورخانه
  • وی آر اف
  • و…

این چند مورد از جمله نمونه‌های سیستم گرمایشی خانگی می‌باشد. منازل علاوه بر سیستم گرمایشی به سیستم سرمایشی نیز مجهز هستند. اگر برای شما این سوال پیش آمده است که سیستم سرمایشی چیست و انواع آن کدام است؟، می‌توانید مقاله دیگر ما را که به طور کامل درباره سیستم‌های سرمایشی می‌‌باشد را مطالعه کنید.

انواع سیستم گرمایشی خانگی

 سیستم‌های گرمایشی خانگی دارای دو نوع بوده و می‌توانند یا به صورت مرکزی و یا به صورت تک واحدی باشند. در ادامه توضیحی را درباره‌ی این دو نوع سیستم گرمایشی خانگی به طور خلاصه برای شما بیان می‌کنیم.

  1. سیستم گرمایشی مرکزی: تجهیزات و تاسیسات تولید کننده گرمای مربوط به این سیستم گرمایشی در مکانی خارج از واحد‌های آپارتمانی و خانه و یا فضای تهویه شونده قرار می‌‌گیرند. از نمونه‌های آن می‌توان به دیگ‌های بخار، چیلر‌ها، دیگ‌های آب گرم ،رادیاتور و… اشاره کرد.
  2. سیستم گرمایشی تک واحدی: همانطور که از نام این سیستم مشخص است، تاسیسات و تجهیزات مربوط به این سیستم در فضای درونی خانه و یا هر واحد آپارتمانی قرار می‌گیرد تا آن مکان را گرم کرده و به درجه حرارت مطلوب افراد ساکن در آن مکان برساند. بخاری، شومینه و… از نمونه‌های این نوع سیستم گرمایشی می‌باشد.

 

انواع مختلف سیستم گرمایشی خانگی

 

مزایا و معایب سیستم‌های گرمایشی خانگی

سیستم‌های گرمایشی خانگی از مزیت‌ها و معایبی برخوردارند که در زیر به چند مورد مهم از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • مزایا: ایجاد گرمایی مطلوب با قابلیت کنترل در فضای خانه، ایجاد آسایش و راحتی، آسان بودن کار کردن با تجهیزات این سیستم و تنظیم دمای آسان در آن‌ها، گرم کردن فضای خانه به سرعت، اشغال فضایی اندک در خانه
  • معایب: زیاد بودن هزینه‌های راه اندازی، بالا بودن مصرف برق

این موارد از جمله مهم‌ترین مزایا و معایب در این سیستم‌های گرمایشی خانگی می‌باشد. البته برخی از معایب سیستم گرمایشی خانگی همچون مصرف برق زیاد در برخی از مدل‌های آن را می‌توان با تهیه مدل‌های کم مصرف برطرف کرد. آشنایی با تاسیسات برقی ساختمان و انواع آن به شما کمک می‌کند تا مدل بهتری از این سیستم‌ها را برای خانه‌ی خود تهیه کنید.

معرفی سیستم گرمایشی جدید منزل

امروزه سیستم‌های گرمایشی جدیدی علاوه بر دو مورد بیان شده در قسمت بالا وجود دارد که مزیت‌های زیادی را با خود به همراه دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها به صورت خلاصه اشاره می‌کنیم. در صورتی که به اطلاعات بیشتری درباره هر یک از آن‌ها نیاز داشتید، می‌توانید با ما تماس بگیرید‌.

  • گرمایش از کف: این سیستم گرمایشی خانگی از جمله جدید‌ترین سیستم‌های گرمایشی می‌باشد که گرمای فضای درون خانه را به وسیله قرار دادن لوله‌هایی چند لایه در زیر کف‌پوش‌های خانه و ساختمان تامین می‌کند. آب گرم با عبور از درون این لوله‌ها در واقع باعث گرم شدن خانه می‌شود.
  • گرمایش از سقف: مدل جدیدی از سیستم‌های گرمایشی خانگی، سیستم گرمایش از سقف می‌باشد که تولید گرما در آن از طریق امواج مادون قرمز صورت می‌گیرد و نام دیگر آن سیستم گرمایش تابشی است.
  • سیستم VRF: سیستم وی آر اف در دسته جدیدترین سیستم‌های گرمایشی قرار دارد و از جمله سیستم‌هایی است که به طور کامل با برق کار می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از خدمات سیستم‌ تاسیساتی و برقی ساختمان، سیستم وی آر اف را برای گرمایش خانه‌ی خود مورد استفاده قرار دهید.

سیستم‌های گرمایشی خانگی دیگری نیز وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید و برای گرم کردن خانه و ساختمان محل سکونت خود از آن استفاده کنید. نکته ای که در خصوص سومین سیستم گرمایشی خانگی که در بالا راجع به آن صحبت شد، وجود دارد این است که شما می‌توانید با استفاده از آموزش هوشمند سازی برق ساختمان از آن برای گرم کردن فضای خانه استفاده کنید.

 

معرفی سیستم گرمایشی خانگی و جدید منزل

 

خدمات نصب و تعمیر بهترین سیستم گرمایشی منزل

اگر به دنبال یکی از بهترین مجموعه‌ها می‌گردید که خدمات نصب و تعمیر بهترین سیستم گرمایشی خانگی را انجام داده و اطلاعات کافی در خصوص این سیستم‌ها را در اختیار شما قرار بدهند، مجموعه برنا بنیان را به شما معرفی می‌کنیم‌. برنا بنیان دارای سابقه‌ای طولانی و تجربه‌ای زیاد در این زمینه می‌باشد که می‌تواند کمک فراوانی به شما در این رابطه کرده و خدمات خود را در اختیار شما قرار دهد. شما می‌توانید از طریق صفحات مجازی ما اطلاعات زیادی را درباره ما یعنی درباره‌ی مجموعه برنابنیان به دست آورید و به مجموعه ما اعتماد کنید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با سیستم گرمایشی خانگی آشنا کرده و انواع مختلفی از آن را به شما معرفی کنیم. همچنین اطلاعات دیگری را در خصوص مزایا و معایب این سیستم‌ها و همچنین جدیدترین انواع سیستم‌های گرمایشی خانگی در اختیار شما قرار دادیم. امیدواریم که مطالب بازگو شده در این مقاله از تیم برنا بنیان برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کرده و مدت زمانی را برای خواندن آن اختصاص دادید، از شما تشکر می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید